Sunday, August 4, 2013

InsyALLAH....Ada JalanNya..



Alhamdulillah,...syukur sangat kepada Allah s.w.t...diatas segala nikmat yg dianugerahkan..dipermudahkan segala urusanku sepanjang aku menjalani kursus KPLI j-QAF di sabah..sedar2 dah genap 1 tahun setengah aku disana...banyak pengalaman yang aku perolehi sama ada ianya kenangan manis atau pahit yang terpaksa aku tempuhi...hidup di negeri org, biasala kan....pandai2la jaga diri..

semasa di maktab keningau...banyak pengalaman yang baru aku perolehi...yang dulu ku akui...sifat pemalu susah nak dibendung...berdepan jer dgan prmpuan...mula la menggelabah..serba tak kena la boleh dikatakan....namun sekrang alhamdllah....melalui peluang yang diberi ini...bergelar guru pelatih j-QAF, aku mula dibiasakan diri dengan situasi yang tidak pernah ku buat...

Dulunya tidak pernah ku bayangkan akan menjadi ketua/penghulu dalam suatu kelompok yang besar ..tidak pernah ku bayangkan dapat ku duduk dihadapan org awam/pelajar2 memberi kuliah....menjadi imam solat... terasa begitu besar perubahan aku alami bila mula bergelar guru j-qaf nie.....

Kini ku dikampung....................................

Setelah sekian lama di sabah...menghabiskan kursus perguruan J-QAF....bertarikh 16 Jun 2013 aku terbang pulang ke kg....dari situ bermulalah kehidupan sementara yang baru bagiku sebelum ku dipostingkan untuk mengajar dan betul2 bergelar sebagai GURU..........Alhamdllah...Allah permudahkan urusanku...aku mula mengajar sebagai guru ganti di sekolah yang dekat jer dgan rumahku...erm...dah nak raya nie kan....mo0d Happy dan risau mula terasa....InsyALLAH dalam hari raya nie..bermula 14 ogos sehingga 30 ogos...aku akan tempuhi temuduga SPP.....semoga Allah permudahkan urusanku...amin ya Rabbal alamin...

No comments: